Webreus

Over Webreus
Gemiddelde beoordeling: 3.6 out of 5 stars (3,6 / 5)

WebReus heeft webhosting toegankelijk gemaakt voor iedereen.
Dus ook voor u! Een passend pakket voor iedereen, voor al uw kleine en nog grotere wensen.
Of u nu een eigen bedrijf heeft of een goede ondersteuning zoekt voor uw eigen privé site.

Uw eigen domeinnaam goedkoop en snel geregeld?
Laat dit over aan WebReus, groots in webhosting.

Webreus heeft 3 hosting pakketten met prijzen van € 0,85 tot € 5,08 per maand en schijfruimte vanaf 300 mb tot 6.000 mb. Bij de ervaringen is het laagste cijfer een 3,3 en het hoogste cijfer een 6,1, de gemiddelde score van Webreus is een 4,3.

Bij alle webhostingpakketten wordt Installatron meegeleverd. Hiermee kunnen snel allerlei populaire applicaties geïnstalleerd worden. Het gaat om onder meer een Content Management System (Joomla), e-commerce pakket, gastenboek, foto-album, poll en een teller.

Al met al voor de prijs geen slechte keuze, wel redelijk wat downtime, maar voor vereniging of prive een prima product.

Bezoek WebReus

WebReus ervaringen toevoegen Heb jij ervaringen met webhosting bij WebReus? Deel je ervaring dan met de andere bezoekers. Je review met beoordeling kun je onderaan deze pagina toevoegen. Bedankt!

Hieronder lees je de ervaringen van andere bezoekers met WebReus BV.

Webreus

0.00
4.9

Inhoud pakket

5.0/10

Prijs

8.0/10

Kwaliteit

5.0/10

Support

0.5/10

Algemene beoordeling

6.0/10
Verzenden
User Review
3.67 (15 votes)

18 reacties op “Webreus”

  1. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Temidden van een grote hoeveelheid (soms herkenbare negatieve) beoordelingen, blik ik als architect/innovator terug op 12 jaren als zakelijke klant bij de Eindhovense hostingprovider WebReus.

    Ik reflecteer in vogelvlucht over ruim 150 maanden van meestal server up-time en soms ook langdurige en helaas steeds vaker voorkomende down-times, veroorzaakt door gecrashte buurwebsites in dezelfde shared hosting. Ik benoem de unieke positieve aspecten van WebReus en waarom mensen zoals ik destijds ooit massaal klant werden, en waarom deze nu massaal bij andere providers gaan zoals overal is te lezen. Ook vertel ik waarom ook ik op den duur moest vertrekken.

    PRIJSVECHTER
    WebReus onderscheidde zich ooit als de goedkoopste van Nederland, goedkoper dan welk ander aanbieder ook! Dit heeft hen een enorm klantenbestand opgeleverd door mond op mond reclame, want hun website was lange tijd sober en simpel, niet meer van deze tijd.

    De helpdesk bestond ooit uit een vaste ploeg van ervaren, toegewijde mensen. Er werd ingezet voor langdurige relaties met de klant. Er werd meegekeken en meegedacht naar persoonlijke wensen, dingen opgelost zodat het, eenmaal juist ingesteld ook echt jaaaren goed ging. Ook technisch was alles in orde en als je na veel pogen ergens niet uitkwam, dan werd er ook eens meegekeken met uiteraard server gerelateerde dingen (Apache/htaccess enz).

    TROUW
    Kortom alles was wel en wee en het bedrijf maakte ooit een gezonde betrouwbare indruk omdat je websites altijd werkten. En een tevreden klant is de beste reclame voor je bedrijf want iedereen vertelt door over zijn goede ervaringen en zo werd WebReus groot. Toen, langzaam en heel geleidelijk, kantelde dit rijkdom aan tevreden klanten om. Als ik een datum moet noemen dan denk ik denken zo in de periode tussen 2012-2014 waarbij veel nadelige veranderingen achter elkaar ontstonden…

    KANTELING
    – meer server downtimes: als een buur website crashte op de shared hosting, dan waren Alle websites op die server uit de lucht!
    – meer dan eens heb ik gestaan voor volle zalen tijdens een presentaties en wilde de presentatie vanaf mijn website opstarten, ook even reclame maken voor je website die je als innovator online hebt staan bij WebReus, maar mijn site gaf dan een time-out vanwege onbereikbaar DNS. Slechter reclame bestaat niet voor een webhoster! Iedereen keek en dacht daar moeten wij NIET bij zitten! Dus of alles werkte snel of zo traag dat je wist: er is weer wat aan de hand met een van de honderden buurwebsites op de shared hosting waar je zat. Dit werd als reden eerlijk aan je verteld als je vroeg om de reden waarom je site eruit lag die en die dag.
    – een nieuwe extern ingekochte omslachtige online helpdesk ticketsysteem
    – hierdoor ontstond een grotere afstand tot de helpdesk
    – soms werden tickets zomaar gesloten zonder een antwoord op je vraag, laat staan een adequate oplossing
    – de volledige opheffing van de telefonische support (die daarvoor al slecht bereikbaar was)
    – tenslotte: hogere prijzen voor nl domeinen en veel hogere prijzen voor com en org domeinen

    Er is al door anderen hier al het een en ander over gezegd in soms zeer negatieve, dramatische reviews, die de ontevredenheid van de klanten in de recente jaren weerspiegelt over het Brabantse hosting reus. Ik denk echter dat deze mensen meer “teleurgesteld” zijn in dan “boos” op WebReus, omdat ze als trouwe oudklant meer hadden verwacht van het bedrijf waar ze jarenlang achter hebben gestaan. Om deze reden wil ik niet lager dan 6 gaan in de becijfering want dat zou ik oneerlijk vinden voor de goede jaren en de goede mensen daar.

    Volgens mij vertellen veel mensen hier over de slechte service van met name nieuwe (jongere?) krachten bij WebReus gecombineerd met de online ticketsysteem. Terwijl de oudere bekendere medewerkers altijd voortreffelijk kundige vriendelijke service hebben geboden. Dat vergeet ik nooit en daar was en ben ik altijd zeer dankbaar voor geweest als klant.

    VERTREK
    Doorslaggevend voor mijn jeuk om te vertrekken heeft simpelweg te maken met mijn onbeantwoorde verzoeken over één specifieke vraag: “Waar en hoe kan ik U geld betalen voor 1GB pure SSD opslag?” Antwoord is altijd geweest: “Dat kan helaas niet” en “Dat bieden wij helaas niet.” Terwijl vele andere providers tegenwoordig voor een paar euro per maand maar liefst 100GB pure SSD hosting bieden!

    Persoonlijk nam ik jaaaren geleden al afscheid van de hard disc drive (HDD) in al mijn computersystemen en vind dat voor dat ene GB opslag die ik nodig heb online, een SSD de enige juiste opslagmedium is vanwege zin lagere access times latencies en zeer hoge que depths bij laden/FTP transfers. Vooral met heleboel kleine bestandjes een merkbaar verschil!

    SAMENVATTING
    Mijn redenen voor vertrek als zakelijke klant zijn:
    – Geen uitzicht/perspectief op modernisering van technieken als SSD ook niet tegen bijbetaling
    – De omslachtige tijdrovende externe ticketsysteem en slechtere klantenservice (bij uitval van diensten)
    – Trager geworden server met regelmatig en langdurig onbereikbare website

    1. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
      Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

      Mooie review Samuel, eerlijk over de goede ervaringen in het verleden en de reden van vertrek.
      Toppie, 5 sterren voor jou en 4 voor webreus.

  2. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Zelf ben ik erg tevreden over webreus. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met mijn website. Wel heb ik al een paar keer gemerkt dat ik geen mails kon versturen naar grote mailproviders zoals hotmail en gmail.
    Dit probleem ligt niet alleen bij webreus, sommige klanten van webreus hebben hun website gewoon niet goed op orde. Bots gebruiken zo slecht beveiligde php mail scripts om spam te versturen. Het resultaat is dat de servers van webreus op een blacklist komen en dat mails van deze provider geblokkeerd worden. Als je dan bijvoorbeeld een mail naar een klant stuurt die bij hotmail zit krijgt hij deze mail niet binnen zelfs niet bij de spam map.
    Als ik de negatieve reacties lees is een groot deel onterecht. Dit zijn klachten over dat de website heel traag is of plat ligt. Meestal wordt dit veroorzaakt door buurwebsites in dezelfde shared hosting. Mensen moeten er dus zelf ook voor zorgen dat ze hun website beveiligen tegen script injecties (.htaccess) en andere beveiligingslekken in hun website.
    Als je er niet al te veel verstand van hebt gebruik dan Installatron voor het installeren van bijvoorbeeld wordpress.

  3. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Al weer dagen zonder email!! Diverse tickets aangemaakt bij Webreus om het probleem op te lossen. Webreus reageert nergens op!!

  4. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Al lange tijd klant, en zeer tevreden. Heb er diverse sites lopen, en dit werkt prima. Snelle en goede support, scherpe prijs, en prima uptime.

  5. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Kreeg de mail niet aan de praat, support gemaild en die had het binnen een dag voor me ingesteld zodat het allemaal werkt. Goedkoop, vriendelijke en behulpzaam in mijn ervaring!

  6. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Mijn ervaringen bij Webreus zijn ook al enkele jaren van gewoon goed. Ik geef zelfs 5 sterren op support omdat ik ook antwoord en ondersteuning krijg op vragen/problemen die niet met hun instellingen/hosting te maken hebben maar met WordPress waarin ik de websites maak. Soms moet ik wel wat langer wachten op mijn antwoord maar hé mensen, voor 10,- per jaar, en sinds kort voor 20,- per jaar met beveiligingscertificaat! Sinds kort hebben ze een nieuw ticketsysteem en ontvang ik nog sneller antwoord.
    Dus daarom 5 sterren (in geval van zo’n bedrag per maand zoals bij andere hosters wel gevraagd wordt, kun je uiteraard telefonische helpdesk 24/7 verwachten maar bij Webreus heb ik dat zelfs vaker per mail meegemaakt.

  7. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Prima partij als je geen eisen stelt aan beschikbaarheid. Wij hebben een aantal domeinen daar lopen. Deze liggen er per jaar gemiddeld een dag uit. Ook komt het voor dat de DNS instellingen ineens zijn teruggezet naar maanden/jaren geleden. Dit geeft de indruk dat het beheer niet op gestructureerde wijze plaats vindt.

    De helpdesk is alleen per e-mail te bereiken. Dit is lastig werken als er aanvullende vragen worden gesteld en je iedere keer aan het einde van de rij weer moet aansluiten. Hierdoor duurt het erg lang voordat storingen (die door hen zelf worden veroorzaakt door slecht beheer of die ontstaan uit normale storingen) worden verholpen. Ook oplossingen voor eenvoudige problemen duren door deze werkwijze erg lang.

    Zoek je betrouwbaarheid, dan gauw wegwezen en een paar euro’s meer betalen zodat je altijd bereikbaar blijft en snel geholpen wordt als er klachten zijn.

  8. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Dit is veruit de slechtste webhoster die we kennen. Ook jaren nadat we er weg zijn hebben we er nog last van omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben, nergens op reageren en nog processen hebben draaien van websites die 9 jaar geleden zijn wegverhuisd. Gevolg is dat hun servers zó extreem traag zijn dat je je e-mail niet eens op kunt halen (time out), laat staan gewoon een simpele website kunt draaien. Ze sluiten zaken opeens af, zodat je domeinnamen kwijt kan raken, een helpdesk is er niet, of je krijgt na weken een enorm bot antwoord dat je “niet zo moet zeiken” en dat bij hun alles werkt. Afrader!

    1. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
      Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

      Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met Webreus. Snel antwoord op mijn vragen (soms stomme) maar wel antwoord. Met migraties is bij ons alles goed gegaan. heb er ongeveer 16 websites draaien naar volle tevredenheid.
      Iedereen kan wel eens een storing hebben. Maar om dan meteen een bedrijf af te kraken?

      Jongens van webreus.. Bedankt!!

    2. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
      Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

      prima ervaringen met webreus. downtime valt reuze mee en via mail wordt er altijd snel en adequaat gereageerd. zoals onlangs met het overzetten naar https.

  9. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Ik ben reuze tevreden! 3 websites, in het begin even opstartproblemen maar al een aantal jaren gaat alles goed. Geven bij wijzigingen e.d. direct een emailbevestiging. Snel een duidelijk antwoord op mijn vragen waar ik mee verder kan.
    Prijs – kwaliteit is een zeer goede verhouding.

  10. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Ik heb eigenlijk enkel goede ervaringen met WebReus. Al lijkt hun hosting some wel een beetje overal-en-nergens op het gebied van interne orde, hebben zij mij altijd snel geholpen en voor een goede prijs.

  11. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Ik ben al 9 jaar klant bij Webreus, het is een lowbudget hosting. Je krijgt gewoon waar voor je geld.

    Voldoet aan mijn verwachtingen.

    1. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
      Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

      Geweldig slechte support.

      Nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb zelf al jaren een site bij hun staan waar ik af en toe wat op uitprobeer, dat ging altijd goed. Nu maar voor het echie dan dacht ik… Helaas… De site is meer dan de helft van de tijd niet bereikbaar. En de helpdesk 95% van de tijd niet… inmiddels 5 tickets ingeschoten waarop ik slechts 1 keer een antwoord heb gekregen: “als ik kijk doet de site het weer”…. Ja, toevallig wel idd.. .Maar de rest van de tijd niet, en krijg ik dus ook geen antwoord van de helpdesk.

      Nog even een simpel testje gedaan, misschien dat WordPress de boel in de soep liet lopen maar nee hoor, ook met een simpele index.html pagina geen respons…

      Kost bijna niks maar dan heb je ook niks!

      Zelden zo’n slecht bedrijf meegemaakt. Absolute afrader!

  12. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Ik ben zelf al jaren klant van Webreus.
    Een website heb/gebruik ik niet. Enkel alleen e-mail op een eigen domein. Heb daarom ook het goedkoopste abonnement.

    Enige nadeel aan Webreus vond ik dat ik zelf aan moest geven dat inloggen op webmail via http i.p.v. https niet meer van deze tijd was voordat ik gemigreerd kon worden naar een nieuwe omgeving.

    Verder voldoen ze prima aan mijn verwachtingen.

  13. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Wat een aanfluiting is dit bedrijf zeg. Ik heb nu voor de 2e keer zware problemen met mijn zakelijke account en ik word zeer slecht tot niet geholpen. Telefonisch zijn ze absoluut niet te bereiken en per mail duurt het vele dagen voordat je een keer een kort berichtje terug krijgt waar je vervolgens niks mee kan.

    Zodra het probleem is opgelost, ben ik weg!

  14. Firefox 60.0 Firefox 60.0 Windows 7 Windows 7
    Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:60.0) Gecko/20100101 Firefox/60.0

    Waardeloos bedrijf, ga NIET in zee met dit bedrijf. Inloggen en nieuw wachtwoord aanmaken is onmogelijk. Helpdesk kun je niet mailen omdat de code niet gepakt wordt. Bellen is helemaal geen optie. Zorg voor een hosting met een bereikbare helpdesk. U bent gewaarschuwd… Ik moet minimaal een 1 geven, maar dit is al te hoog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *